Ortaokul

Öğrencilerimizin, bir üst eğitim programına geçişlerinde gerekli olan akademik bilgi ve becerilerin kazandırılmasının yanı sıra, fiziksel, zihinsel ve duygusal becerilerini geliştirebilecekleri kapsamlı bir eğitim programı uygulanmaktadır. Alanında uzman nitelikli ve dinamik eğitim kadrosuyla Özel Fono Ortaokulu’nda;

 Öğrencilerimizin,

  • Kişisel potansiyelleri ve ilgileri konusunda yüksek farkındalık kazanarak,
  • Kendilerini sosyal onaydan bağımsız olarak kabul etmeyi ve sevmeyi öğrenerek,
  • Sadece kendileri ile yarışmanın ve kendini gerçekleştirmenin gerekliliğine inanarak,
  • Kendilerine sunulan her türlü bilgiyi kabullenmeden önce akıl süzgecinden geçirmelerini sağlamak,
  • Eleştirel düşünme becerilerini günlük yaşamlarında kullanarak,
  • Günlük yaşamlarındaki problemlerini çözebilme becerilerinin aslında bir matematik probleminin çözüm aşamaları olduğunu görerek ve kendilerine bu temel amaçla öğretildiğini bilerek,
  • İyi bir Türkçe okuryazarı olmanın çoğu gerçeği doğru anlamak için ilk gereklilik olduğunu kavrayarak,
  • Matematik ve Fen okuryazarı olarak,
  • Bağlı fakat bağımsız ilişkilerle ruh sağlıklarını koruyarak,
  • İletişim ve İşbirliği
  • Yaratıcılık ve Yenilikçilik
  • Sosyal, Kültürler Arası Beceriler, Liderlik ve Sorumluluk becerileri kazandırılması ilke edinilmiş,
  • Toplumsal sinerji ve fayda üretmenin gerçek bilgelik ve insanlık davranışı olduğuna inanarak mezun olmaları temel hedefimizdir.

Ortaokul İngilizce Programımız hakkında bilgi almak için buraya tıklayınız. 

Yaparak ve Yaşayarak Öğrenme
Genel olarak derslerimiz belli bir program dâhilinde öğrenciye özel olarak hazırlanan etkinlikler aracılığıyla verilir. Bu sayede öğrencilerin toplumsal ve sosyal değerleri, yaparak ve yaşayarak öğrenmeleri ve öğrenme sürecinin sürdürülebilir kılınması sağlanır. Öğrencilerimizin eğitim dönemi içinde yaparak yaşayarak öğrendiklerini yılsonunda Bilim ve Kültür Şenliği’mizde siz değerli velilerimize sergi şeklinde sunulmaktadır.

Rasyonel Çözümler
Özel Fono Ortaokulu, öğrencilerine her kademede olduğu gibi ortaokulda da, geleceklerini kurarken “rasyonel çözümler” sunar; sınav dönemindeki öğrencilere de bu çözümler ışığında özel bir program hazırlanmıştır. Öğrencilerinin TEOG sınavlarına hazırlanmaları için sınav odaklı çalışma, deneme sınavları ve etüt programları planlanmıştır.

5,6, 7. ve 8. Sınıf Akademik Çalışmalarımız
Hedefimiz; Dünya dili olan İngilizce’yi yazılı ve sözlü olarak akıcı bir biçimde kullanabilen, yabancı kaynakları okuyabilen ve yabancı yayınları takip edebilen, uluslararası sınavlar ile yabancı dil seviyeleri kanıtlanan dünya vatandaşı olmaya aday, zamana ayak uyduran ve manevi değerlerini koruyan bireyler yetiştirmektir.

Gelecekteki özel ve mesleki hayatlarında çok dilli olmanın ayrıcalığını yaşatmak amacıyla ikinci yabancı dil olarak öğrencilerimize Almanca dilini seçmeli olarak sunuyoruz. Öğrendiği dile ait kültürü tanımalarını, dili sadece dilbilgisi kuralları olarak değil, doğal bir iletişim aracı olarak görmelerini hedefliyoruz.

1- Öğrenci Soru Takip Sistemi
Sistem öğrencilerimizin günlük çözdüğü soru sayısı  7. ve 8. Sınıflarda danışman öğretmenlerimiz tarafından takip edilir. Öğrenciye soru çözme ve yapamadığı soruları sorma alışkanlığı en kısa sürede kazandırılmaya çalışılır. Öğrenciye verilen soru hedefi  periyodik olarak arttırılarak maksimum seviyede soru çözmeleri sağlanır. Bu etkinlik sayesinde 5. ve 6. Sınıf öğrencilerimize 8. Sınıf olmadan soru çözme alışkanlığı edinirler. Öğrenci kapasitesine göre 40 soru-100 soru arasında günlük hedefler verilir. 8. Sınıf öğrencilerimiz  düzenli ve disiplinli bir şekilde soru çözme alışkanlığı edinerek sınav hazırlık süreci geçirirler.

2- Soru Çözüm Dersleri
Öğrencilerimize test çözme alışkanlığı kazandırmak ve çözemedikleri sorulara cevap bulabilme olanağı tanımak için interaktif sınıf ortamında belli bir plan dâhilinde düzenlenen derslerdir. TEOG branşları için haftada bir yapılır.

3- Birebir Ders Etütleri
Öğrencilerimizin tam olarak anlayamadıkları konuları öğretmenlerinden tekrar dinleyebilecekleri etütlerdir. Öğrencilerimiz konu eksiklerini birebir etüt alarak tamamlamaktadırlar.

4- Grup Etütleri
Öğrencilerimizin tam olarak anlayamadıkları konuları öğretmenlerinden maksimum 10 öğrenci beraber tekrar dinleyebilecekleri etütlerdir. Grup oluşturma kriterlerimizde öğrencilerin seviyelerinin yakın olması ve aynı konuyu tekrar istemeleri gözetilmektedir. Öğrencilerimiz konu eksiklerini grup etütleri alarak da tamamlamaktadırlar.